Wednesday 30 May 2012

lelaki idaman perempuan,,

Bila datang lelaki yang COMEL AGAMANYA..
bukan dia ustaz, bukan tok guru, bukan ulama,
HANYA ORANG BIASA..
tetapi, sembahyang 5 waktu, tak makan haram, tutup aurat dan ada orang AJAR DI SURAU..DIA PERGI walaupun seminggu 2 kali, dah dikira baik pada agama..KAHWINKAN SEGERA dengan lelaki baik seperti itu, walaupun jalan kaki, naik motor..tak ada kereta kerana REZEKI DI TANGAN ALLAH bukan di tangan manusia..
Jika kamu mampu BERDAKWAH kepada 5 orang, maka itu sudah memadai bagi kamu, iaitu yang pertama adalah kepada DIRI KAMU SENDIRI, yang kedua adalah kepada ISTERI KAMU SENDIRI dan yang 3 lagi adalah kepada ANAK-ANAKMU..
Solat la walau di mana sahaja kamu berada....sesungguhnya ALLAH bersma kita semua,,aminn

Siapakah Manusia Terakhir Yang Memasuki Syurga?

Dari Abu Hurairah r.a. katanya: “Bertanya orang banyak kepada Rasulullah s.a.w: “Apakah kami akan melihat Zat Allah di hari kiamat kelak ya Rasulullah?” Jawab baginda: “Apakah kamu terhalang memandang bulan purnama raya?” Jawab mereka itu: “Tidak!”. Berkata pula Rasulullah s.a.w: “Adakah kamu sukar melihat matahari ketika tidak awan menutupinya?” Jawab mereka itu: “Tidak tuan!” Maka berkata Rasulullah s.a.w: “Demikianlah jelasnya kamu akan dapat melihat Allah kelak.”

Kemudian Rasulullah s.a.w meneruskan perkataannya, kata beliau: “Pada hari kiamat nanti Allah akan mengumpulkan semua manusia lalu bertitah: “Hendaklah tiap-tiap orang mengikut siapa/apa yang disembahnya didunia.” Mendengar itu maka penyembah matahari mengikut matahari, penyembah bulan mengikut bulan, pemuja thoghut mengikut thoghut dan di dalam rombongan mu’min (yang belum bergerak) terdapat pula kaum munafiq.

Kemudian Allah Taala datang kepada mereka itu dengan wajah yang tidak dikenal, lalu berkata: “Aku Tuhanmu.” Maka jawab mukminin: “Kami berlindung kepada Allah dari godaanmu! Kami tidak akan bergerak dari sini sebelum datang Tuhan kami yang sejati, dan apabila Ia datang kepada kami, dapat kami mengenalNya.”

Setelah itu Allah Taala datang kepada mereka dengan rupaNya yang dikenal oleh orang-orang Mukmin itu, lalu berkata: “Aku Tuhanmu”. Maka dijawab kaum mukmin: “Benar, Engkaulah Tuhan kami, mereka itupun segera mengikutNya.” Berkata pula Rasulullah s.a.w “Nun disana di atas api neraka dibentangkan titian, maka umatkulah yang pertama menyeberang titian itu. Pada saat itu tak seorang pun dibenarkan berbicara kecuali Rasul-Rasul pesuruh Allah; seruan Rasul-Rasul ketika itu: Oh Tuhan! selamatkanlah, selamatkanlah!”

Ditengah-tengah api neraka itu terdapat banyak besi-besi melengkung seperti lengkung pancing, seperti duri sa’dan.” Kata Rasulullah s.a.w kepada sahabat-sahabat yang hadir: “Adakah kamu pernah melihat sa’dan?” Jawab mereka: “Ya!” “Seperti duri sa’dan itulah bentuk besi-besi itu, hanya saja besarnya tidak terkira, dan itu kelak yang akan mengait manusia yang sedang meniti, menurut imbangan dosa masing-masing. Yang beriman akan terlepas dari kaitannya dan yang berdosa, terkena , tetapi akhirnya dilepaskan.”


Kita pernah "DILUKAI"
dan mungkin pernah "MELUKAI"tapi kerana itu kita BELAJARtentang bagaimana cara menghargai, menerima, berkorban dan memperhatikan.Kita pernah "DIBOHONGI"dan mungkin pernah "MEMBOHONGI",tapi dari itu kita belajar tentang KEJUJURAN.Andaikan kita tidak pernah melakukan kesalahan dalam hidup ini, mungkin tidak pernah juga belajar MEMINTA MAAF dan MEMBERI MAAF.Setiap waktu yang telah kita habiskan dalam hidup ini, tidak akanterulang kembali. Namun ada satu hal yang masih tetap bisa kita lakukan,..iaitu BELAJAR dari masa lalu untuk hari ESOK yang lebih baik.Hidup adalah proses,Hidup adalah belajar.Tanpa ada batas umur,Tanpa ada kata tua.JATUH, berdiri lagiKALAH, mencuba lagiGAGAL, bangkit lagi,KECEWA, berusaha lagi.Sehingga lah kita smpai ke penghujung nya.

No comments: